Advertisement

Responsive Advertisement

Review Pelembap Muka Yang Tidak Berminyak Dan Mudah Diserap | Hansaegee Nature

Aqua Whitening Cream Hansaegee Nature Mudah Diserap Dan Tidak Berminyak

Pemilihan pelembap yang baik akan membuatkan mood korang sentiasa elok sepanjang hari. Betul tak statement yang IQ katakan ni? Kalau pakai pelembap yang menyebabkan kulit terasa melekit, mestilah korang rasa moody je kan? Rasa tak yakin berhadapan dengan sesiapa bila terasa kulit muka  berminyak teruk! Rasa macam urghhh...kenapa hari ini jadi serba tak kena?

Mungkin IQ boleh redakan kegusaran korang dengan penggunaan satu produk pelembap kulit yang seakan tidak memakainya langsung! Tak percaya? Mari IQ cerita kenapa produk pelembap ni paling best bagi IQ.
Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream, ianya pelembap yang membantu kulit muka IQ daripada kesan sinaran matahari, dan juga merawat kulit muka kemerahan yang rosak. Ianya bersifat seperti air dengan penyerapan yang pantas dengan water drop. Boleh juga mengawal kulit berminyak dan sebum.

Kesan pemutihan dan pelembapan yang dirumus khas dengan ekstrak herba memberikan penyerapan ke dalam kulit muka, menormalkan tahap kelembapan kulit agar nampak lebih cerah dan tegang.

Jika korang lihat tekstur Aqua Whitening Cream ni, sememangnya tidak sama seperti pelembap lain. Teksturnya lebih halus dan ringan membuatkan korang tak terasa pakai pelembap pun. Selalunya kalau apply pelembap pun rasa macam dah heavy dekat muka kan? Untuk Aqua Whitening Cream ni, korang hanya perlukan secalit dan ratakan serata muka sambil tepuk-tepuk muka bagi penyerapan yang maksimum.
Lihat teksturnya milky gel, dan watery based

Aqua Whitening Cream ni boleh mengawal kulit berminyak. Ianya mengawal sebum yang berlebihan (sebum punca kulit berminyak) di dalam kulit muka kita. Dan yer! Aqua Whitening Cream ni sesuai juga untuk kulit yang berminyak. Kulit berminyak akan menyebabkan jerawat mudah lekat. So, beware dengan jerawat tu semua yer.

Dengan gabungan bahan di dalam Aqua Whitening Cream yang mengandungi Niacinamide, ianya turut membantu mengawal kulit berminyak. Dengan sifatnya water-based cream, ianya tidak berminyak dan sesuai untuk kulit yang mudah berminyak seperti IQ. Kulit muka IQ memang mudah untuk berminyak pada T-Zone, namun selepas pakai Aqua Whitening Cream ni, ternyata muka IQ kurang berminyak dan lebih selesa apabila berada di bawah cahaya matahari.

A: Sapukan pada permukaan kulit bagi melembapkan permukaannya
B: Tap-tap kan dan water drop akan segera muncul

Bahan-bahan yang terdapat dalam Aqua Whitening Cream;
  • Niacinamide (Vitamin B3) - Membantu membaiki tona kulit muka supaya kelihatan lebih sekata. Juga membantu mencerah, membersih dan juga menegangkan kulit muka. Selain itu, mengembalikan dan menstabilkan kelembapan di dalam kulit supata kulit lebih kekal berseri.
  • Camellia Japonica Seed Oil - Menghalang liang pori muka daripada tersumbat dan mengurangkan pertumbuhan jerawat. Membantu kulit putih selepas terkena sunburn dan kemerahan.
  • Bahan lain: Water, Cyclopentasiloxane, Cyclohexasiloxane, Glycerin, Pinus densiflora leaf extract, Sodium chloride, Angelica acutiloba root extract, Cnidium officinale root extract, Paeonia albiflora root extract, Rehmannia chinensis root extract, Prunus armeniaca (Apricot) kernel oil, Betaine, Cetyl PEG/PPG-10/1 Dimethicone, DMDM Hydantoin, Perfume, Gardenia florida fruit extract.


Cara Penggunaan Aqua Whitening Cream

Dinasihatkan agar mencuci muka terlebih dahulu sebelum menggunakan Aqua Whitening Cream. Seterusnya, ambil secalit dan sapu pada dahi, pipi, dagu, dan juga hidung. Sapukan rata dan tap-tapkan pada muka agar water drop muncul untuk proses penyerapan yang pantas. Kulit akan segera terasa segar sebaik sahaja Aqua Whitening Cream ni disapu rata dan diserap penuh.

Pendapat IQ tentang Aqua Whitening Cream?

Semestinya IQ suka sangat dengan pelembap yang dikeluarkan oleh Hansaegee Nature ini lebih-lebih lagi apabila teksturnya ringan dan mudah untuk diserap seperti air! IQ seorang yang sangat simple semestinya suka pada produk kosmetik yang mudah dan simple tapi memberikan kesan yang terbaik untuk kulit muka.

Produk ni menjadi pilihan IQ apabila ianya merangkumi pelbagai kegunaan terutamanya merawat kulit muka apabila terkena sinaran matahari dan mencerahkan kulit muka. Siapa tak suka kan kulit putih berseri dan sekata? Suami pandang mesti tak berkelip punya. 


Lihat Video untuk Review Lanjut Tentang Hansaegee Nature Aqua Whitening Cream ini




Okay, kalau korang nak tahu dengan lebih lanjut tentang Aqua Whitening Cream ni boleh klik link ni


Cara Pakai & Fungsi CC Cream Yang Ada SPF Dari Hansaegee Nature



Post a Comment

2 Comments

  1. Ramai dok review kata best berkesan melembabkan muka. Nak try gak laaa

    ReplyDelete
  2. Suka feauture water based dia yang melembapkan dan ringan pada kulit. Cepat meresap lagi. Best sangat kan.

    ReplyDelete

Kata ibarat pedang yang tajamnya bisa membunuh lawan..
Kata-kata yang berhikmah menyedarkan kita...
- Bicara Kata, Inteam

(Nyanyi Ke Tu?)