Wednesday, March 17, 2021

Nak Berinfaq Di Bulan Ramadhan? Lapowey Ada!

March 17, 2021 5

Bulan Ramadhan hampir tiba. Kebiasaan dulu kita selalu dengar orang akan berpusu-pusu buat majlis berbuka puasa bersama-sama anak yatim ataupun golongan asnaf, tak pun salurkan makanan percuma kepada masyarakat di mana-mana, terutama kepada golongan yang memerlukan.


Tapi dalam keadaan musim pandemik ni boleh ke kita nak buat semua tu sekarang? Nak adakan majlis berbuka puasa beramai-ramai semestinya ditegah oleh kerajaan Malaysia bagi membendung wabak Covid-19 kan? So, bagaimana kita nak collect pahala menderma dan melakukan infaq di bulan Ramadhan ni?

Nak Berinfaq Di Bulan Ramadhan? Lapowey Ada!


Bagi mengubat kerinduan kita semua melakukan amal jariah di bulan Ramadhan, pihak Lapowey telah menubuhkan satu program bagi membekalkan makanan untuk program infaq bersempena bulan Ramadhan yang akan datang tak lama lagi. Tak lama pun lagi kan bulan puasa nak muncul, memang kita pun dah terindu-rindu dengan suasana bersedeqah di bulan yang mulia ni.


Pihak Lapowey menyediakan 6 jenis juadah yang menarik untuk disumbangkan kepada pihak yang ingin kita salurkan. Antara 6 jenis juadah yang sedap dan berkhasiat ini adalah


- Set A - Briyani Kambing Tok Cu

- Set B – Ayam Percik Merecik

- Set C – Briyani Daging Klate

- Set D – Daging Salai Gomonceh

- Set E -  Briyani Ayam Merah

- Set F – Ikan Masam Manis

 

Nak Berinfaq Di Bulan Ramadhan? Lapowey Ada!

Sedap yer menu-menu ni semua. IQ pun dah try dua daripada 6 menu di atas ni. IQ try Daging Salai Gomonceh dan juga Briyani Daging Klate. Menu yang disediakan memang berbaloi dengan harga dan kalau nak dijadikan menu untuk diinfaqkan, mesti para penerima berpuas hati.

Nak Berinfaq Di Bulan Ramadhan? Lapowey Ada!

Nak Berinfaq Di Bulan Ramadhan? Lapowey Ada!
Nak Berinfaq Di Bulan Ramadhan? Lapowey Ada!
Bungkusan Rapi 
Nak Berinfaq Di Bulan Ramadhan? Lapowey Ada!
Briyani Daging Klate
Nak Berinfaq Di Bulan Ramadhan? Lapowey Ada!
Close Up Lauk 
Nak Berinfaq Di Bulan Ramadhan? Lapowey Ada!
Daging Salai Gomonceh
Nak Berinfaq Di Bulan Ramadhan? Lapowey Ada!
Close up Daging Salai


Harga yang ditawarkan bermula hanya RM 8 per pax dan minimum order yang boleh dibuat adalah sebanyak 100 pax. Kalau nak order 50 pax pada satu2 tempat, dan 50 pax pada satu2 tempat yang lain juga boleh.


Makanan infaq akan dibungkus rapi dan akan disediakan bersama-sama air mineral dan juga kurma. Memang mudah untuk para penerima nak makan dan kemas selepas itu.


Tapi ingat tau! Tempahan awal adalah digalakkan. Barulah mudah pihak Lapowey nak uruskan infaq kita kan.

Penghantaran makanan infaq ni juga percuma di sekitar Lembah Klang. Kalau kita pilih tempat yang kita ingin infaq tu luar dari kawasan Lembah Klang, korang boleh berbincang dengan pihak Lapowey berkenaan cas penghantaran.


Pihak Lapowey mengadakan program seperti ini bagi menguar-uarkan kepada badan-badan korporat yang ingin menderma sambil melakukan infaq kepada golongan yang memerlukan seperti anak-anak yatim ataupun frontliner seperti doktor, polis, askar ataupun mana-mana pihak yang sentiasa berkorban kepada negara.


Untuk info lanjut atau kiranya berminat , boleh terus hubungi di:


Facebook : Lapo Wey
Office : 03-77341278
Call/Wasap Person Incharge :