Advertisement

Responsive Advertisement

Bengkung Corset Daripada Mamaway Kembalikan Keyakinan Ibu Lepas Bersalin

Bengkung Corset Daripada Mamaway Kembalikan Keyakinan Ibu Lepas Bersalin

Melahirkan cahayamata semestinya menjadi detik indah buat para ibu di seluruh dunia. Setiap detik mengandungkan anak sehinggalah melahirkannya menjadi kenangan yang bermakna. Namun, setelah melahirkan anak, para ibu juga mahu mendapatkan bentuk badan seperti sedia kala. Tempoh berpantang yang dilakukan sebaik sahaja melahirkan anak yang tersayang memerlukan jagaan yang rapi bagi mendapatkan kembali bentuk badan yang ideal.

IQ juga baru lepas bersalinkan anak kedua IQ pada bulan Februari yang lepas. Ternyata tempoh berpantang IQ tak seketat mana berbanding dengan tempoh berpantang para ibu yang lain disebabkan IQ berpantang sendiri. Faham-faham sendirilah kan kalau berpantang sendiri, mesti ada yang terlupa, mahupun terlepas nak buat. Bila dah terlupa nak buat, mulalah kesan berpantang tak efisen seperti yang diharapkan.

Yer, IQ kurang berbengkung sewaktu berpantang. Ianya disebabkan bengkung yang IQ guna perlu lilit banyak kali dan agak leceh untuk pakai dan tanggalkan bila perlu ke tandas. Rimas pun ada. Orang muda kalau berpantang tanpa orang tua memang banyak ciloknya. huhu. Kesannya? Perut IQ masih menggelebeh sehingga sekarang. Rasa menyesal pun ada tak berdisiplin sewaktu berpantang.

Berpeluang Mencuba Bengkung Corset Mamaway!

Baru-baru ni, IQ diberi peluang kedua untuk menghilangkan perut IQ yang terlebih ni. IQ mencuba satu bengkung corset daripada Mamaway yang sesuai dipakai walaupun dah lama bersalin. Lebih berkesan kalau pakai sebaik sahaja lepas bersalin sepatutnya tapi IQ baru dapat tahu tentang bengkung corset ni. Kalau IQ tahu, pastinya IQ grab awal-awal untuk pakai sewaktu tempoh berpantang.

Bengkung Corset Daripada Mamaway Kembalikan Keyakinan Ibu Lepas Bersalin



Bengkung corset daripada Mamaway ni banyak kelebihannya tau! Antaranya;

  • Breathable Mesh

Permukaan mesh yang digunakan pada Bengkung Corset Mamaway ni sangat selesa untuk pengaliran udara. Bila IQ pakai bengkung ni, seolah-olah tak pakai apa-apa melainkan satu lapisan corset. Ianya berbeza berbanding bengkung yang lain kerana ia tidak memerangkap haba yang boleh menyebabkan ruam pada kulit kita dan IQ selesa untuk pakai Bengkung Corset Mamaway ni sepanjang hari walaupun perlu lakukan kerja rumah.

  • Ibu Yang Bersalin Secara C-Section Pun Boleh Pakai!

Ini sesuatu yang menarik walaupun IQ bukan bersalin secara C-Section. Tapi ianya sangat mesra C-Section yer semua. Ibu-ibu yang bersalin seacara C-Section tak perlu risau kalau nak pakai bengkung lagi bila adanya Bengkung Corset Mamaway ni kerana ianya selamat digunakan bagi ibu-ibu sekalian. Cuma perlu dipakai bermula pada hari kedua selepas bersalin, dan hari-hari seterusnya.

Bengkung Corset Daripada Mamaway Kembalikan Keyakinan Ibu Lepas Bersalin

Bengkung Corset Mamaway ni juga membantu ibu-ibu untuk menstabilkan luka C-Section, membantu mengelakkan pemisahan perut dan juga mengurangkan sakit pinggang. Lagi-lagi kalau nak menyusukan anak, semestinya pinggang akan mudah terasa lenguh dan sakit kan? IQ faham sangat perasaan tu. Rasa nak menangis pun ada. huhu.

  • Menggunakan Bahan Anti-Bakteria

IQ dah cuba pelbagai jenis bengkung. Ada yang jenis kain ada yang jenis strap getah. Kadang kala memang bau yang kurang menyenangkan mudah muncul bila IQ berpeluh. Berpantang semestinya kita akan berpeluh apabila melakukan aktiviti seperti bertungku mahupun bertangas kan? Namun, untuk Bengkung Corset Mamaway, penggunaan bahan Anti-Bakteria mengelakkan bau muncul ketika memakainya. Walaupun IQ berpeluh ketika memakai bengkung corset ni, bau yang tidak menyenangkan tidak muncul sama sekali. IQ risau juga, tengah buat kerja rumah nanti bermacam bau muncul tiba-tiba, dah kena tukar baju, kena pakai wangian lagi kan? Menyenangkan IQ nak uruskan si kecil lagi.


Bengkung Corset Daripada Mamaway Kembalikan Keyakinan Ibu Lepas Bersalin


  • Bengkung Corset Boleh Dilaras Sepenuhnya 

Satu perkara yang IQ paling suka tentang Bengkung Corset Mamaway ni adalah pada pemegang pelarasan dia. Sangat mudah nak dilaraskan. Hanya perlu mengikut keselesaan kita apabila memakainya. Nak ketat ke longgar sikit. Kalau ketat sangat, boleh buka dan laraskan balik.

Dengan pemegang pelarasan ni juga, bengkung corset ni mudah dibuka dan dipakai kembali. Boleh pakai sendiri yer, tak perlu suruh sesiapa untuk pakaikan. Memang mudah sangat-sangat bagi IQ bila menggunakan Bengkung Corset Mamaway ni. Memudahkan urusan seharian IQ sangat!


Bengkung Corset Daripada Mamaway Kembalikan Keyakinan Ibu Lepas Bersalin


  • Far-Infrared Ray

Ini sesuatu yang baru bagi IQ sebab Bengkung Corset Mamaway ni boleh meningkatkan kadar pengaliran darah melalui far-infrared ray. Material daripada Bamboo Charcoal membantu pengaliran darah menjadi lebih baik. Menarik kan?



Didatangi dengan dua saiz iaitu S-M dan juga L-XL. Saiz akan dipilih mengikut saiz pinggang kita.

Menarik kan kelebihan-kelebihan yang terdapat pada Bengkung Corset Mamaway ni.

Mamaway Maternity Bantu Para Ibu 

Actually, Mamaway Maternity ni juga mempunyai pelbagai produk yang merangkumi permulaan fasa ibu mengandung, pemulihan selepas bersalin, penyusuan susu badan dan juga sebagainya.

Produk yang dikeluarkan oleh Mamaway Maternity bertujuan bagi meningkatkan keyakinan para ibu di samping memberi nasihat dan galakan dalam menjalani proses penyesuaian diri dalam tempoh menerima kedatangan cahaya mata yang baru. 

Bak kata slogan Mamaway, "Made for mums, made by mums" 


Bengkung Corset Daripada Mamaway Kembalikan Keyakinan Ibu Lepas Bersalin
Pemakaian Bengkung Corset Mamaway tidak kelihatan jika dipakai 

Mungkin korang ada yang nak tahu apa yang selalu bermain di minda bagi sesiapa yang ingin mencuba Bengkung Corset Mamaway ni kan? Boleh klik link di bawah untuk melihat FAQ yang ada.


Dan sesiapa yang teringin nak cuba dan beli Bengkung Corset Mamaway ni boleh klik link di bawah untuk terus grab. 


atau klik direct link ini untuk pembelian Bengkung Corset Mamaway

Maklumat lanjut tentang produk Bengkung Corset Mamaway dan juga produk lain, korang boleh layari link website Mamaway di bawah: 



Post a Comment

11 Comments

  1. patut makin selim after besalin ni heheheh

    ReplyDelete
  2. Bengkung ni nad pun ade dekat rumah.. Heehe.. Senang pakai

    ReplyDelete
  3. Yeyy pasni slim la iq mcm anak dara gituu

    ReplyDelete
  4. Kita tergoda lak... Menarik laaa bengkung ni. Thanks sharing IQ

    ReplyDelete
  5. Menariklah, nak pakai pun senang!

    ReplyDelete
  6. Menariklah, nak pakai pun senang!

    ReplyDelete
  7. menarik ! nak 1 jugak lah macam ni

    ReplyDelete
  8. ok. boleh try bengkung ni nanti.
    susahnya nak kempiskan perut lepas bersalin ni.

    ReplyDelete
  9. Nampak kemas pakai dia walaupun banyak layer strap tu.

    ReplyDelete
  10. wah best tu..bekung ni pakai best. badan rasa kejap

    ReplyDelete

Kata ibarat pedang yang tajamnya bisa membunuh lawan..
Kata-kata yang berhikmah menyedarkan kita...
- Bicara Kata, Inteam

(Nyanyi Ke Tu?)