Advertisement

Responsive Advertisement

Produk Koolit Malaysia Bagus Atasi Kulit Kering Bermasalah

Produk Koolit Atasi Kulit Kering Bermasalah

Sejarah Masalah Kulit Kering Yang Dialami Oleh Qa'id

Bila bercerita tentang kulit kering yang bermasalah, memang IQ akan fokus pada anak IQ yang sulung iaitu Qa'id. Kenapa IQ perlu fokus pada dia? Sebab Qa'id ni daripada umurnya setahun, dia mengalami masalah kulit iaitu ekzema. Mungkin ada yang tahu kesan produk yang digunapakai setiap hari akan menyebabkan masalah kulit seperti ekzema bertambah teruk. Qa'id juga tak terkecuali.

Walaupun asalnya bermula daripada faktor pemakanan, jika ianya dah mula merah, penggunaan produk mandian dan krim yang salah akan menambahkan lagi kesan yang teruk pada masalah kulit ekzema tersebut. Jadi, IQ sendiri amat menitik beratkan soal penggunaan produk mandian dan krim untuk Qa'id sejak dia berumur satu tahun lagi.

Pelbagai produk kulit yang IQ dah cuba pada Qa'id. Ada yang okay, ada yang tak okay. Ada yang beri kesan cepat namun sekejap je eloknya. Ada yang beri kesan lambat tapi untuk ekzema muncul balik pun lambat. Bila hilang sepenuhnya walaupun sementara, pemakaian produk mandian akan IQ jaga untuk mengelakkan kulitnya kering dan mudah untuk gatal. Bila dah gatal, memang senang la tangannya nak menggaru sampai la berdarah.

Keadaan itu semua berlarutan sehingga sekarang. Cuma dah berkurang dan kulit kering yang dialami Qa'id hanya pada bahagian betis kakinya sahaja. Ada kalanya dia sedap menggaru sampai tak sedar ada bahagian dah mula melecet dan berdarah. Kulitnya kering dan mudah terasa gatal. Krim yang IQ biasa pakaikan pada Qa'id sekarang pun seakan dah imun dengan keadaan kulitnya dan tak mampu untuk melembapkan dengan baik.

Diperkenalkan Dengan Produk Koolit daripada Koolit Malaysia

Produk Koolit Malaysia Bagus Atasi Kulit Kering Bermasalah

Baru-baru ni IQ diperkenalkan dengan satu produk penjagaan kulit daripada Koolit Malaysia. Dikatakan produk ni mampu melegakan masalah kulit kering yang gatal. So, IQ teringin nak cuba pada anak IQ ni. Sebab IQ dah tak sanggup nak tengok dia menggaru-garu kakinya sampai berdarah lagi. huhu. IQ grab satu set penjagaan kulit daripada Koolit Malaysia ni daripada Apps Shopee. Mudah sangat nak cari produk ni rupanya. Dekat Lazada dan Watson pun ada yer dan juga farmasi yang terpilih.


Produk Koolit ni mengandungi kandungan aktif seperti Estrak Akar Manis yang berfungsi sebagai anti-radang, mempunyai 40x antioksidan dan ianya membantu mencerahkan kulit. Produk Koolit ni sesuai digunakan oleh semua lapisan umur termasuklah bayi. So, bila dah sampai memang IQ tak sabar nak cuba untuk Qa'id.

Set penjagaan Koolit Malaysia ni ada 3 produk utama iaitu:
  • Koolit Gentle Body Wash
  • Koolit Calming Cream
  • Koolit Soothing Lotion

Produk Koolit Malaysia Bagus Atasi Kulit Kering Bermasalah

Setiap produk mempunyai fungsinya yang tersendiri. Dan bagi IQ, IQ dah terbiasa dengan penggunaan produk seperti ni, dan setiapnya mesti ada turutan penggunaanya yang tersendiri. Bermula dengan mandian, krim dan akhir sekali lotion. So, meh IQ tunjuk produknya mengikut turutan penggunaan.

  1. Koolit Gentle Body Wash | RM45.00
Produk Koolit Malaysia Bagus Atasi Kulit Kering Bermasalah
Koolit Gentle Body Wash ni fungsinya membersihkan kulit kita yang paling sensitif tanpa menghilangkan minyak semulajadi yang ada pada kulit kita. Antara kelebihan Koolit Gentle Body Wash ni;
  • Ianya menghidratkan kulit kita semasa kita membersihkan kulit
  • Tak perlu bilas dengan air
  • Wangian selamat yang diperakui IFRA
  • Mengandungi Vitamin E & C
  • Paraben Free
  • Boleh dijadikan Basic Make up remover juga!
So, cara-cara nak pakai Koolit Gentle Body Wash ni, korang just sapukan pada kulit dan ratakan. Akhir sekali boleh lapkan sahaja menggunakan tuala yang lembut.

Untuk IQ, IQ gunakan semasa Qa'id mandi. Boleh digunakan seperti mandian biasa juga cuma tak perlu bilas air sangat. Yang paling penting perlu ratakan sepenuhnya agar kulit kering yang bermasalah mendapat kesan yang optimum.
Produk Koolit Malaysia Bagus Atasi Kulit Kering Bermasalah
Picit sikit Koolit Gentle Body Wash
Produk Koolit Malaysia Bagus Atasi Kulit Kering Bermasalah
Qa'id seronok mandi dengan Koolit Gentle Body Wash

       2.  Koolit Calming Cream | RM48.00

Produk Koolit Malaysia Bagus Atasi Kulit Kering Bermasalah
Koolit Calming Cream ni pulak membaiki dan memberikan kelembapan kulit yang berpanjangan. Krim ni boleh mengawal kulit sensitif dan menghentikan kulit retak dan kesan calar pada kulit. Paling sesuai digunakan untuk jenis kulit kering sehingga jenis kulit yang teramat kering.

Antara yang menarik tentang Koolit Calming Cream ni, ianya;
  • Menyerap Dengan Cepat!
  • Mempunyai 40x antioksidan yang lebih tinggi
  • Mengandungi Vitamin E semulajadi
  • Bebas wangian, bau natural sahaja
  • Diperkaya dengan Minyak Buah Zaitun untuk kelembutan kulit

Cara nak pakai Koolit Calming Cream ni? Just sapukan pada kulit kering yang bermasalah dan gatal-gatal tu. IQ akan pakaikan krim Koolit ni pada Qa'id sejurus selepas mandi. Semasa kulitnya lembap-lembap, IQ sapukan pada kawasan kulit yang Qa'id selalu gatal-gatal iaitu pada bahagian betis kakinya. Sapu bagi rata untuk elakkan dia tak selesa bila dah pakai krim ni. Tapi jangan risau, sebab krim ni cepat serap ke dalam kulit. So, tak ada la rasa tak selesa tu sangat.

Produk Koolit Malaysia Bagus Atasi Kulit Kering Bermasalah
Sapu pada betis, kawasan kulit yang sering gatal-gatal dan kering

      3. Koolit Soothing Lotion | RM35.00

Produk Koolit Malaysia Bagus Atasi Kulit Kering Bermasalah

Last sekali, Koolit Soothing Lotion ni berfungsi untuk menghidratkan kulit kering, normal dan sensitif dengan cepat. Ianya sangat sesuai untuk rehidrasi kulit yang cepat sepanjang hari tanpa berminyak setelah melakukan aktiviti seharian. Ianya sesuai untuk jenis kulit yang normal sehingga kulit kering.

Antara kelebihan Koolit Soothing Lotion ni adalah;
  • 10 saat penyerapan pantas!
  • Mempunyai 40x antioksidan yang lebih tinggi
  • Mengandungi Vitamin E semulajadi
  • Diperkaya dengan Jojoba Seed Oil untuk pembaikan kulit
  • Tidak melekit, selesa dipakai sepanjang hari
Untuk Koolit Soothing Lotion ni, IQ sapu pada betis kaki Qa'id selepas seharian dia bermain. IQ akan panggil dia sementara dia rehat atau lepas makan, dan IQ akan sapu Koolit Soothing Lotion ni untuk kulitnya kekal lembap dan tidak gatal. Ingat kan bila IQ cakap kakinya akan gatal bila kulitnya kering. So, sebelum kulitnya kering, sapu cepat-cepat dengan Koolit Soothing Lotion ni. Memang Qa'id akan selesa untuk terus bermain sepanjang hari kerana ianya tidak melekit.
Produk Koolit Malaysia Bagus Atasi Kulit Kering Bermasalah
Teksturnya lembut dan mudah diserap

Kesan Penggunaan Kesemua Produk Koolit Malaysia?

Hasilnya sangat memuaskan hati IQ. Ibu mana tak happy kan bila tengok keadaan kaki anaknya makin pulih. Kaki Qa'id tidak lagi kering, dan Qa'id pun dah tak garu-garu lagi pada betis kakinya. Tempoh penyembuhan tertakluk kepada kekerapan kita guna produk Koolit ni. Dan untuk IQ, kesannya cepat bila setiap hari IQ apply pada Qa'id ni. Alhamdulillah sesuai untuk kulitnya.

Produk Koolit Malaysia Bagus Atasi Kulit Kering Bermasalah
Nampak kan bezanya? Sebelum kulitnya jelas sangat nampak kering berbanding selepas pakai nampak lebih lembap.


Produk Koolit Malaysia Bagus Atasi Kulit Kering Bermasalah
Grab di Shopee pun berbaloi untuk 3 produk ni

So, kalau korang pun berminat nak cuba produk ni korang boleh lawati web dan juga online shopping kat bawah. Direct link lagi IQ bagi ni. Just klik jer kalau korang nak beli. Insya-Allah, walau apa pun kita cuba ikhtiar yang terbaik kan?

Facebook : Koolit MY
Instagram : @koolitmy
Shopee : naturaloptions.os
Lazada : mynaturaloptions
Watsons : https://www.watsons.com.my

Post a Comment

9 Comments

  1. Cantik packagingnya. Boleh cuba nanti

    ReplyDelete
  2. kak azni share masalah gatal kulit kat perut n peha masa work out. dilla kata koolit nih baguih .. hahah kena cari lah jugak nih erk

    ReplyDelete
  3. krim and lotion tu macam bestttt je..tumit dah kematu ni huhuuu

    ReplyDelete
  4. Dok baca ramai dah kata bagus koolit ni. Teruja nak cuba jugak
    Kulit anak sulung kering sensitif

    ReplyDelete
  5. Bagus sangt baca pasl koolit ni.. Boleh guna seisi keluarga

    ReplyDelete
  6. Kalau ada jual koolit ni di jakarta sy nak try beli jugalah..👍👍👍

    ReplyDelete
  7. Boleh disimpan dan digunapakai seisi keluarga

    ReplyDelete
  8. Nampak menarik soothing lotion tu.

    ReplyDelete

Kata ibarat pedang yang tajamnya bisa membunuh lawan..
Kata-kata yang berhikmah menyedarkan kita...
- Bicara Kata, Inteam

(Nyanyi Ke Tu?)