Advertisement

Responsive Advertisement

Rezeki Yang Tersembunyi

Salam hari syawal terakhir semua...

IQ Kebosanan sebab duk melepak site orang sebab boss dah tak bagi project..IQ bagi surat berenti terus boss merajuk tak nak bagi project dah...in case sekarang ada isu lain plak bila boss tak nak lepaskan IQ...peni g saya boss..sama macam boss..haha...ada sorang IR ni cakap IQ ni tunjuk cemerlang sangat depan boss...tu sebab boss tak nak bagi lepas...kang buat jahat, tak berkat pulak rezeki...huhu...

Rezeki yang tersembunyi. IQ ada cerita kan post2 yang lepas IQ ada kehilangan duit masa beraya? Rm250 jugak la hilang. Duit minyak dan tol untuk balik kampung. Menangis IQ bila sampai stesen minyak, cek purse tetiba duit hilang. Duit letak celah purse RM150 dan jugak duit dalam angpau RM100. Hati sedih sangat sebab dah tak ada bajet lain nak cover. Tapi nak tak nak kena redha je masa tu. Fikirkan bukan rezeki IQ kali ni. Sedih IQ hanya pada masa kejadian tu dan terus lupa sebab tak nak fikir...duit hilang tak kan dapat balik melainkan ada yang nak pulangkan. Kan?

Tapi Allah kan Maha Penyayang. Maha Adil. Digantikan IQ dengan satu lagi peluang kerja lain. Alhamdulillah. Sampai tak tahu nak pilih kerja yang mana satu sekarang. Plus ada duit masuk tetiba oleh majikan IQ sekarang yang dikatakan insentif untuk IQ. Alhamdulillah.
Rezeki tu ada di mana mana. Kita hanya perlu yakin pada-Nya.

Teringat pulak kata-kata Arwah Ummi. Rezeki tu akan datang. Walau macam mana bentuk sekalipun. Arwah boleh rilek2 je bila dalam dompet hanya tinggal sen. Tu masa IQ masih belajar. Masa tiada duit untuk beli barang dapur. Tup tup ada jiran sebelah hulur makanan. Tup tup terjumpa duit dalam beg tangan, terselit dalam zip kecil. Rezeki yang tersembunyi.

Yang penting, kita kena ingat, dalam rezeki kita, ada rezeki orang lain. Jangan lupa bersedekah juga. Menambahkan rezeki kita juga.

Till then. Bai

Post a Comment

4 Comments

  1. Yang paling penting kita kena yakin ngan Dia kan. :)

    ReplyDelete
  2. miracle of rezeki. kita kene sentiasa bersyukur. terharu pulak baca cerita IQ ni hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah...ada rezeki untuk Nad plak. Krete accident tu mgkin ad hikmahnya.

      Delete

Kata ibarat pedang yang tajamnya bisa membunuh lawan..
Kata-kata yang berhikmah menyedarkan kita...
- Bicara Kata, Inteam

(Nyanyi Ke Tu?)