Tuesday, March 18, 2014

#33 Entah

March 18, 2014 0
#33 Entah

Kau kenapa?

Aku cakap kang salah
Aku bisu kang salah juga
Habis tu?

1001 fakta cakap dengan kau pun
Kau cakap aku salah

Yolah.
Kau kan wikipedia
Kau kan ensiklopedia
Segala macam -dia lah kau punya

Tapi
Aku diam lagi
Kau cari point tarik aku masuk perangkap kau lagi

Bengong.

IQ.2014

Friday, March 7, 2014

#32 Hantu Punya Rasa

March 07, 2014 0
#32 Hantu Punya Rasa

Bukan tak teringin
Tapi apa boleh buat
Aku adalah tulang belakang keluarga

Tak mengapa.
Slow2 izyan.
Bukan kau tak mampu buat
Ini semua sebab kau tak pentingkan diri kau sendiri
Ini semua sebab kau sayangkan keluarga kau

Kalau kau tak hirau
Kau dah angkat kaki awal2
Bolayan apa yang terjadi dalam keluarga kau
Sabar.
Bukan kau tak mampu.
Kau lebih dari yang kau mampu kalau kau mahu
Sabar.
Tolong sabar.

Thursday, March 6, 2014

#31 Sama-sama

March 06, 2014 0
#31 Sama-sama

Bukan mudah
Nak kenal seseorang
Yang terima pucuk pangkal segalanya
Semua perlu masa
Dan akal juga

Senior aku pernah kata
Kalau dari awal berentam bergaduh semata
Hubungan tak ke mana
Ternyata kata dia benar belaka

Jadi untuk hubungan kekal berjaya
Jangan dia buat sahaja
Kita pun kena bertindak sama
Sebab dia bukanTuhan yang tahu segala

Tuesday, March 4, 2014

#30 Andai

March 04, 2014 0
#30 Andai

Andai masa tu ada gear R
Aku pasti dapat baiki segalanya

Andai masa tu ada gear R
Aku akan pujuk ummi untuk kekal di terengganu

Andai masa tu ada gear R
Aku pasti dapat pergi kenduri kawan2 aku

Hurm.
Nasib la kenduri kau nanti
Kerusi meja je jemputannya.

Aku rindu terengganu.
Sungguh!