Advertisement

Responsive Advertisement

Bayar Zakat Dengan Cashless Machine dan ATM di Lembaga Zakat Selangor, Lebih Mudah dan Praktikal!

"Saya selalu bayar zakat bukan dekat negeri Selangor, sebab Zakat Selangor ni dah kaya dah, sebab ramai orang bayar dekat Zakat Selangor"


Pernah la IQ dengar cerita salah seorang yang IQ kenal dulu tentang ke mana dia bayar zakat dia setiap tahun. Biarpun tinggal di Selangor, dia lebih memilih untuk bayar di negeri asalnya berbanding negeri dia bermastautin hanya kerana fikir zakat Selangor dah kaya dengan kutipan zakat oleh pembayar zakat di seluruh negeri.

 

Tapi mungkin dia tak tahu fakta sebenar yang kadar asnaf di negeri Selangor lah yang paling tinggi. Yer!! Negeri Selangor mencatat kadar asnaf yang tertinggi berbanding negeri lain yer kawan-kawan semua. Dan pembahagian zakat setiap asnaf yang terlibat lebih kurang sama seperti negeri-negeri lain biarpun kadar kutipan zakat di negeri Selangor adalah yang tertinggi.




Itu sebab mindset kita kena berubah, kena ambil cakna dengan data dan fakta yang sepatutnya kita tahu. Dan adalah lebih baik kita membayar zakat di tempat atau negeri kita bermastautin. Lebih afdal bak orang kata.

 


Bak kata pegawai LZS, pandemik yang berlaku di negara kita telah melahirkan ramai asnaf. Ramai yang terkesan kehidupannya di kala pandemik ini berlaku sejak awal 2020 lagi. Namun, dengan bayaran zakat yang dibayar oleh pembayar zakat yang bertanggungjawab, ramai yang terkesan dibantu oleh pihak LZS. Alhamdulillah.

  

 

Banyak cara yang Lembaga Zakat Selangor sediakan untuk kita semua membayar zakat. Antaranya adalah penggunaan cashless machine dan juga kaunter ATM di mana-mana bank yang terpilih. Cashless machine ni paling mudah didapati di cawangan Lembaga Zakat Selangor yang terpilih. Pakai debit card je. Ikut step di kioks cashless machine ni terus siap. Mudah kan?

 

 

Ditambah pula cara pembayaran zakat terbaru bermula bulan Disember ini dengan pembayaran secara online di Portal LZS dengan hanya menggunakan kad kredit Islamik. Satu perkembangan yang baru dan bagus untuk pengguna kad kredit Islamik sebab lebih mudah untuk membayar zakat. Buka portal LZS, terus boleh proceed untuk pembayaran zakat. Mudah betul!

  


 Jom Tunai Zakat “Menang & Kongsi”

 


 

Bermula 15 November 2021 sehingga hujung tahun ini iaitu 31 Disember 2021 mengadakan kempen "Jom Tunai Zakat “Menang & Kongsi” dengan kerjasama bersama Lembaga Tabung Haji di mana pembayaran zakat di LZS akan melayakkan pembayar zakat untuk menyertai kempen ini seterusnya berpeluang untuk menang hadiah menarik berupa Simpanan Tabung Haji!

 

Wahhh, menarik sangat ni. Di samping itu juga, simpanan tersebut juga akan dikongsi bersama asnaf yang terpilih. Menang pun boleh dapat kongsi sama-sama hadiah tu. Tabung pahala juga untuk kita semua. Alhamdulillah. Maklumat lanjut tentang kempen tersebut boleh lihat gambar di bawah atau klik direct link ini untuk menyertainya. : https://my2point5.zakatselangor.com.my/

 


 

Janganlah kita terasa terbeban dengan tanggungjawab yang perlu kita laksanakan. Jalankan tanggungjawab menunaikan zakat pendapatan sebelum akhir tahun ini. Ingat, dalam rezeki kita, ada rezeki orang lain juga. Sama-sama kita kongsi rezeki.

 


 

Website: Lembaga Zakat Selangor
Hubungi: 03-8314 2312 (Afzalika)/03-8314 2222(Lembaga Zakat Selangor)
Whatsapp: 011-2075 4557 (Afzalika)

Post a Comment

5 Comments

  1. Sedih kan bila tenguk semakin banyak asnaf. Akak buat potongan gaji je setiap bulan supaya bila hujung tahun tak rasa banyak sangat. Lagi pun boleh gunakan untuk rebat untuk cukai pendapatan.

    ReplyDelete
  2. Mudahnya! Takde alasan dah sekarang.

    TQ info!

    ReplyDelete
  3. Akak dulu buat bayaran zakat melalui potongan gaji sebab senang tak payah fikir dah bulan bulan tau je dah potong hehe. Sekarang ni bayar sendiri melalui online je lah, pun mudah juga kan.

    ReplyDelete
  4. Tiada alasan bagi yg berkemampuan utk tidak menunaikan zakat

    ReplyDelete
  5. Mudah dah ada cara macam ni kan

    ReplyDelete

Kata ibarat pedang yang tajamnya bisa membunuh lawan..
Kata-kata yang berhikmah menyedarkan kita...
- Bicara Kata, Inteam

(Nyanyi Ke Tu?)