Advertisement

Responsive Advertisement

Update Ringkas: Kesibukan Melanda!!

 Salam semua!

Erghhh, bila dah mula bekerja memang semua jadi kelam kabut! Bukan mengeluh tapi cuma nak luahkan. Rasa macam tak percaya jadi sibuk balik berbanding berbanding beberapa bulan yang lepas. Seriously super busy yaw!!


Kerja kali ni memang berbeza sedikit dengan background IQ. IQ background civil engineering. Jadi seorang project planner sebelum ni untuk kerja-kerja civil and structure. Namun, untuk kerja kali ni berbeza disebabkan IQ masuk bidang Mechanical and Electrical. Yang mana bidangnya betul-betul berbeza dengan nature IQ sebelum ni.


Namun, jadi seorang Project Planner ni perlukan pengetahuan yang menyeluruh mengenai sesuatu projek. So, kena ambik tahu jugak bahagian-bahagian lain. Dan bila masuk bidang M&E ni, secara tak langsung berikan IQ ilmu baru yang seronok IQ nak discover.


Walaupun nampak macam noob, ada juga part-part yang IQ dah familiar namun masih mendalami setiap kerja-kerja yang terlibat. Mustahil la kan kalau kita zero knowledge langsung sedangkan sebelum ni ada je involve cuma tak menyeluruh. So, kali ni lebih detail. Kena tahu setiap equipment dan machinery yang terlibat dalam projek.


Projek IQ kali ni LAGI jauh berbanding dulu. Dua minggu lepas IQ berpeluang pergi ke tapak projek IQ iaitu di Terengganu. 4 hari 3 malam terpaksa tinggalkan keluarga sebentar untuk menyelesaikan tugas di tapak projek. Yer, cabaran kali ni memang tapak projek yang jauh. Nasib suami memahami dan anak-anak pun tak meragam dan serasi bila hanya tinggal dengan ayahnya.


Update Ringkas: Kesibukan Melanda!!

Sekarang pula Selangor kena PKPB. Disarankan untuk kerja dari rumah atau WFH. Untuk kerja IQ memang IQ kerja dari rumah cuma bila terpaksa pergi meeting, terpaksa juga keluar dari rumah untuk melunaskan tugasan IQ. Ada surat pelepasan bekerja so, tak ada masalah sangat. Cuma jaga SOP dari awal hingga akhir.


IQ pun ada buat ujian Swab Test untuk Covid minggu lepas. Cuma resultnya masih belum diketahui. Berdebar jugak, seminggu pun masih belum ada jawapan. Banyak sangat keputusannya ke macam mana? Adehai..


Bulan Oktober langsung IQ tak sempat nak update. Konon nak update la pasal Luqman masuk wad dan Adik ipar bertunang, tapi tak kesampaian lagi...adehh..busynya seorang IQ sekarang. Macam dulu juga. 


Till then korang, bai!

Post a Comment

2 Comments

  1. take care IQ.. dgn wabak covid ni semua nak berhati2 kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks akk, eh...akk bila bersalin? moga selamat semuanya!

      Delete

Kata ibarat pedang yang tajamnya bisa membunuh lawan..
Kata-kata yang berhikmah menyedarkan kita...
- Bicara Kata, Inteam

(Nyanyi Ke Tu?)