Advertisement

Responsive Advertisement

Apotec Produk Bahan Semulajadi Bawa Pulang Kebaikan

Apotec Produk Bahan Semulajadi Bawa Pulang Kebaikan

Raya Aidiladha menjelang tiba. Kali ni, IQ dan keluarga akan pulang ke kampung untuk meraikan perayaan bersama keluarga. Teringat pula tempoh hari ketika call keluarga di kampung, mama bercerita tentang masalah sendi dan otot yang dialaminya. Abah pula kesihatannya naik turun. Umur yang menjangkaui lebih separuh abad memang tak tentu kesihatannya. Kekuatan zahirnya tak seperti dulu.

Jadinya, IQ terbaca tentang satu jenama produk yang diberi nama Apotec. Jenama produk yang berasaskan bahan alam semula jadi yang bagus digunapakai menjadi bahan utama. Bahan semula jadi semestinya menjadi pilihan ramai ketika ini berbanding dulu kerana munculnya kesedaran tentang penjagaan kesihatan pada peringkat awal.

IQ terus ke Farmasi Constant yang terletak di Meru, Klang. Tak jauh dari rumah IQ dan farmasi ini juga ada banyak cawangannya di serata Malaysia. Di sana, ada banyak produk Apotec. Dan IQ memilih Apotec Apple Cider with Honey untuk family kecil IQ dan Apotec Curmax Turmeric serta Apotec Omega 3 Fish Oil untuk abah dan mama di kampung.

Apotec Produk Bahan Semulajadi Bawa Pulang Kebaikan


APA KEISTIMEWAAN PRODUK-PRODUK APOTEC YANG IQ PILIH NI?

Banyak kelebihan yang terdapat dalam setiap produk yang IQ pilih kali ni. Untuk yang tersayang haruslah pilih yang terbaik kan? Kelebihan yang ada di dalam setiap produk semestinya memberikan manfaat untuk kehidupan seharian kita semua.

Apotec Apple Cider Vinegar with Honey

Terus terang IQ katakan, IQ tak pernah cuba minum ACV sebelum ni. Ramai yang mengatakan khasiat dan kebaikan yang terdapat dalam ACV ni. Makanya, IQ beli untuk IQ cuba sendiri. Khasiatnya, ianya membantu melawaskan proses pencernaan di samping memberikan tenaga dan mengawal kandungan gula di dalam darah kita. Kandungan yang terdapat dalam ACV ni adalah seperti Puri Epal, Madu, Cuka dan juga air.

Kebaikan lain yang juga terdapat di dalam ACV ni adalah:
  • 100% original dan selamat
  • Mengurangkan berat badan
  • Mengurangkan masalah sembelit
  • Penyerapan zat besi yang tinggi
  • Mengawal tahap glukosa darah
  • Pemakanan diet seharian
Cara pengambilan yang disarankan adalah dengan mencampurkan 2 sudu besar ACV dengan 180 ml air. First time IQ minum, IQ bancuh dengan air sejuk. Lagi nikmat orang kata. Amalkan 2 kali sehari, dan bagus kalau minum sebelum tidur. Bangun tidur terus berkejar ke tandas. Lawas habis!

Apotec Curmax Turmeric

Bila meningkat usia, sakit otot dan sendi paling kerap dialami bagi setiap orang. Bahkan IQ sendiri mengalami masalah sakit lutut ketika umur IQ lewat 20-an beberapa tahun lepas. Apotec Curmax Turmeric ni pula boleh membantu mengurangkan masalah tersebut di samping meningkatkan daya ketahanan badan masing-masing.

Kandungan Rhizoma Curcuma Ionga yang juga dikenali dalam bahasa Melayunya iaitu Kunyit ini mempunyai komponen bioaktif seperti curcumin, fat soluble polyphenol, non-toxic dan highly promising antioxidant compond.

Kebaikan kesihatan yang terdapat dalam Apotec Curmax Turmeric ni seperti:
  • Mengurangkan sakit disebabkan keradangan
  • Mempunyai antioksidan yang kuat bagi menyokong dan mengekalkan kesihatan sel dengan melawan kerosakan oksidatif
  • Kesan anti-radang
  • Memperbaiki segala jenis masalah artritis
  • Meningkatkan kadar kesihatan sendi
  • Meningkatkan aliran darah dan mencegah penyakit Kardiovaskular
Cara pengambilannya dengan makan 2 kapsul setiap hari selepas makan atau 1 kapsul 2 kali sehari selepas makan. 

Apotec Omega-3 Fish Oil

Bila berbicara tentang khasiat Fish Oil, ianya banyak membantu kesihatan menjadi lebih baik terutama untuk warga emas. Masalah tekanan darah dan kolestrol yang tinggi boleh memudaratkan kadar kesihatan sedia ada dan perlu mencari alternatif bagi menyelesaikan masalah tersebut.

Apotec Omega-3 Fish Oil ini mengandungi 1300mg sebanyak 60 biji enteric coated softgels yang mempunyai EPA 650mg dan DHA 260mg dalam setiap softgel nya. Khasiatnya diambil daripada jenis ikan sardin dan ikan bilis. Apotec Omega-3 Fish Oil ini membekalkan asid lemak yang penting seperti EPA dan DHA kerana ianya tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia itu sendiri.
Kebaikan dan kelebihan lain dalam Apotec Omega-3 Fish Oil
  • Merendahkan tekanan darah dan merehatkan kadar denyutan jantung
  • Meningkatkan tahap lipid darad dengan menurunkan tahap LDL dan trgliserida
  • Meningkatkan kesihatan kardiovaskular
  • Meningkatkan kesihatan kognitif melalui peningkatan penggunaan glukosa otak
  • Menyokong kesihatan sendi
  • Membantu meningkatkan penglihatan
Cara pengambilannya pula dengan makan 1 atau 2 softgels setiap hari selepas makan atau mengikut arahan doktor atau ahli farmasi.


IQ tak sabar nak balik kampung ni. Tak sabar nak berikan kebaikan kesihatan untuk abah dan mama IQ. Mereka pasti gembira dengan kepulangan anak cucu dan menantu ni ditambah pula menitik beratkan kesihatan mereka sentiasa. Tunggu apa lagi? Jom balik kampung!


BERITA BAIK UNTUK PEMBACA DUNIA BLOG IQ!


PROMOSI HEBAT 3 BARANG 1 HARGA! 

Bukan 1 bukan 2 tapi 3 barang dengan satu harga yang menakjubkan! Berbaloi-baloi bila dapat grab 3 barang ni dengan harga hanya RM200! Korang boleh dapatkan 3 produk Apotec iaitu Apotec Apple Cider Vinegar with Honey, Apotec Curmax Turmeric dan Apotec Omega-3 Fish Oil dengan harga RM200 tau! Berbaloi sangat!

Tunggu apa lagi? Dapatkan 3 barang dengan harga istimewa ini di pautan ini.

Constant Farmasi 
WhatsApp : 6012-2484018 
Facebook Link : Apotec Malaysia 
Instagram Link : apotecnushine 

Post a Comment

0 Comments