Sunday, May 20, 2018

Katakan Dengan Indah...Yang Baik-baik Saja

Dah lama betul tak menulis secara personal. Kadang rasa tak terluah dek kerana jaga hati orang sahaja. Nak meluah pun tengok orang, masa dan tempat. Susah betul kalau tiada berteman. Luahan cerita jemm balik kerja pun tak ada orang nak layan.

Nampak macam kuat tapi kadang mahu juga someone yang setia mendengar. Waktu-waktu macam ni la, duk rindu dekat Arwah...yang paling setia dengar IQ berceloteh. IQ berceloteh? IQ banyak mulut sebenarnya. Macam bertih jagung. Orang sekeliling hanya nampak IQ sebagai seorang yang pendiam dan garang. Hakikatnya tak pun.

Situasi emosi tak stabil ni normal la bagi perempuan. Kadang nampak dia ok, boleh survive. Tapi ada masanya dia perlukan rehat, perlukan perhatian. Bukannya sepanjang masa dia boleh tersenyum depan orang lain. Dia tetap perempuan, manusia bukan robot.

IQ tahu suatu ketika dulu pernah IQ khabarkan IQ dah tak mahu berpasangan. Namun, hari demi hari...IQ sedar. Memang hidup ni perlu berpasangan. Dengan keadaan IQ masih di awal permulaan hidup berkeluarga, IQ dah hilang kasih sayang dan perhatian daripada seorang suami. Bangun sendiri bersama seorang anak kecil, memang perlukan kekuatan yang luar biasa.

IQ tak mencari sesiapa tika ini. IQ sedar bukanlah mudah dengan status IQ sekarang mudah untuk cari pasangan hidup. Yang bujang tetap mencari bujang. Yang pernah berkahwin pun masih status fobia ingin meneruskan hidup berpasangan. Yer, bukan mudah.

IQ tak menolak kemungkinan yang IQ akan berkahwin lagi. Untuk masa depan IQ dan juga Qa'id Aqhar. Mengharapkan yang terbaik untuk si kecil. Dan diri IQ sendiri. Mungkin ada yang berkata, IQ cakap tak serupa bikin. Berdirilah atas kaki IQ. Rasai apa yang IQ rasa.

Bukan mudah IQ buat keputusan semua ni. Hampir 2 tahun Arwah pergi tinggalkan IQ. Kadang tengok gambar dan videonya pun cukup buat IQ meruntun rindu. Rindu nak bergurau dengan insan bernama suami. Yang sentiasa di sisi mengadap baik dan buruk diri ni.

I said my best word here. Because I am sad now. Crying. Best word comes when you are emotional right?

4 comments:

  1. Akak memahami sebab akak pun rasa yang sama. Walaupun sekarang tinggal dengan Mak abah, tapi mereka tetap tak boleh jadi pendengar setia sama macam arwah suami dulu. Jadi, kita tetap rasa kehilangan sebab orang yang ‘sesuai’ dengan kita dah takde. Dan betul, setiap orang perlukan teman walaupun untuk berbicara. Jadi, akak doakan semoga IQ diketemukan insan yang terbaik demi masa depan bersama anak tersayang😘

    ReplyDelete
  2. Mrs Pip doakan, IQ bertemu pasangan yg menyayangi IQ dan Qaid sepenuhnya ... Semoga bertemu jodoh yang baik2 , amin.

    ReplyDelete
  3. beratnya ujian, semoga sentiasa tabah tau..

    ReplyDelete
  4. Setuju dengan Quote IQ tu yg setiap orang memang kena hidup berpasangan.
    reen pernah rasa taknak kawen lepas dan ptus tng ritu, tp sedar tak sedar, kita perlukan someone yg boleh jaga kita dan mak reen.
    reen doakan yang terbaik utk IQ dan Qa'id yer..

    ReplyDelete

Komen Sepatah Dua Kata