Sunday, January 14, 2018

14 Januari - Dua Cerita Berbeza Emosi

Bila tiba 14 Januari ni, kalau dulu IQ gembira. Sebab pada tarikh ni adalah hari ulangtahun kelahiran untuk kawan baik IQ yang tinggal jauh di selatan sana. Yer. Hari ni ulangtahunnya yang ke 29. Dah 29 kau Farah Zulaikha. Salah seorang yang sering berikan semangat IQ masa jatuh bangun di universiti dulu.

Last IQ jumpa tahun lepas. Sebelum dia bersalinkan anak lelakinya. Sekarang dah ada anak lelaki berumur 10 bulan sudah. Tak sempat lagi nak jumpa si Akif Zafran. Insya-Allah suatu hari nanti IQ akan ke Johor.

Untuk Farah Zulaikha, 

Selamat Ulangtahun Kelahiran Ke-29. Dah tua dah ko babe! Moga sentiasa mama yang ohsem dekat Akif Zafran dan bakal adik-adiknya dan isteri yang romantik dekat laki ko. Ko kan suka romantik-romantik ni. haha! 

Aku rindu ko babe. Cuma jarak memisahkan kita. Kalau boleh, nak jadi macam dulu tapi masa telah berubah. Sardisnya ayat aku babe. haha! Happy birthday once again! Please suruh laki ko lebih romantik lagi untuk tahun ni. Tak nak kejadian tahun lepas berlaku lagi. hahaha!

Ikhlas, 
Kawan baik Ko Yang Ngok Ngek.





*********************************




Dan pada tarikh ni juga, IQ kehilangan satu-satu permata hati IQ...iaitu Arwah Ummi IQ genap yang lalu. Arwah Ummi pergi pada 14 Januari 2016 pada jam 5.45 petang. 

It's hard to face that I don't have my mother anymore. It's really hard, when nobody want to hear you except her. I love her with fully heart. I can't imagine this will happen to me so early, in middle where I just build up my life, my career, my family. 

Yes, I want to share with her alot but seems like Allah SWT love her more. I accept it. Even after 7 months later, I lost my husband also. I need to be strong. Allah know I am strong even deeply inside me, I am collapsed.

Ummi, I miss you so much. So do you abang. Love from life. For both you. 

7 comments:

  1. Keep strong Kak IQ. Akak memang kuat, semoga dipermudahkan segala urusan akak :D

    ReplyDelete
  2. Keep strong IQ. Ingat satu ni, dunia ini sementara, inshaAllah di sana akan kekal bersama. So jangan sedih2. InshaAllah bersatu semula di syurga. Amin

    ReplyDelete
  3. kuatkan semangat Iq ya.. insyallah,banyakkan membaca al-quran untuk kuatkan dalaman kita.

    ReplyDelete
  4. GV doakan semoga arwah berada di kalangan orang beriman dan dirahmati Allah SWT. InsyaAllah. Aamin. Sabar dan tabah ya kak.

    ReplyDelete
  5. alfatihah untuk arwah.. insyaallah mereka berbahagia di sisi penciptanya

    ReplyDelete
  6. stay strong IQ. jadikan yang dah pergi tu sebagai penguat semangat. Jika mereka masih hidup, apa yang dorang nak tengok dari IQ? InshaAllah, dipermudahkan

    ReplyDelete
  7. Happy belated birthday untuk kawan baik IQ..IQ jangan sedih2 yea...stay strong..

    ReplyDelete

Komen Sepatah Dua Kata