Advertisement

Responsive Advertisement

Jus Asam Kunyit Madu: Khasiat Dalam Kesedapan Jus

Badan ni kan...selalu rasa sakit-sakit. Rasa lenguh sana sini. Hari-hari mengadap laptop di pejabat memang melenguhkan badan IQ ni. Buat senaman ringan ke kiri ke kanan, picit bahu sikit...mulalah angin keluar. Penuh angin rupanya badan IQ ni. hurmmm..

Baru-baru IQ diberi peluang merasai satu minuman khasiat yang semestinya buat IQ tersenyum gembira, Kenapa tersenyum gembira plak tu IQ? sebab masalah lenguh-lenguh badan serta badan berangin yang IQ alami bakal berakhir!
JUS ASAM KUNYIT MADU (JAKM)- Dihasilkan secara Homemade oleh Forren Secret. Jus khasiat yang diperbuat daripada bahan-bahan yang semestinya memberi kesan yang positif terhadap badan kita. Bahan-bahan yang terdapat dalam Jus Asam Kunyit Madu ni adalah seperti Ibu Kunyit, Asam Jawam Halia, Temukunci, Habbatussauda, Saffron, Madu dan juga Gula Melaka. Haaa...bahan-bahan semulajadi jer yang digunakan untuk membuat Jus Asan Kunyit Madu ni. Tiada pengawet dan bahan pewarna.
Jus Asam Kunyit Madu: Khasiat Dalam Kesedapan Jus
Kenapa perlu minum Jus Asam Kunyit Madu ni?
Jus Asam Kunyit Madu ni elok diamalkan oleh wanita, anak dara mahupun lelaki. Lelaki pun boleh minum yer. Bukan wanita sahaja. Sebab Jus Asam Kunyit Madu ni ada banyak kelebihan. Antaranya boleh menurunkan berat badan dan semestinya masalah berat badan bukanlah masalah kaum wanita sahaja. Kan kan? 

Selain boleh menurunkan berat badan, JAKM boleh merawat masalah kulit serta membuang angin dalam badan. Kadang-kadang perut kembung tak selesa, boleh minum JAKM ni dan angin jahat tu akan keluar dengan senang hatinya. hehe. Banyak lagi kelebihan JAKM ni, boleh baca dalam flyers  di bawah ni.
Jus Asam Kunyit Madu: Khasiat Dalam Kesedapan Jus
Khasiat Yang Tersembunyi
Kalau korang nak tahu, bahan utama yang terkandung dalam JAKM ni iaitu kunyit ada banyak khasiatnya. IQ sendiri tak pernah ambil tahu khasiat yang terkandung dalam ibu kunyit ni. Manalah nak tahu sangat, kalau tak sakit-sakit badan, tak disuruh makan jamu ni, mana nak makan kan? Yang IQ tahu kunyit hanyalah salah satu bahan masakan di dapur.

Antara khasiat kunyit yang mungkin kita tak tahu adalah:
Jus Asam Kunyit Madu: Khasiat Dalam Kesedapan Jus
First Time Suka Minum Air Jamu!
First time IQ rasa JAKM ni? Berdebar habis! Sebab sebelum ni IQ ada juga try satu produk minuman kesihatan yang berasaskan kunyit jugak tapi rasa dia....adehhhh...IQ sekali minum jer! Sebab tak tahan dengan bau dan rasa. Memang tak boleh telan. 
Jus Asam Kunyit Madu: Khasiat Dalam Kesedapan Jus
Tapi bila IQ minum JAKM, rasa nak teguk sebotol terus! Padahal kena minum 60ml jer. Sedap sangat sampai hampir nak terlajak minum. Rasa 'gas' asli membuatkan rasa JAKM ni sangat unik dan sedap untuk diminum. 

Harga untuk Jus Asam Kunyit Madu hanyalah RM12.00 sebotol. Sebotol JAKM mempunyai +/- 360ml jus. Minum hanya pada waktu pagi dan malam sebanyak 60 ml. Jadi, sebotol boleh minum 6 kali bersamaan 3 hari. Haaa...faham? Sukat siap2. IQ selalu terlajak  minum. Yang 3 hari dah jadi 2 hari dah. Sedap sangat!!

Kongsi Khasiat Bersama
Hari seterusnya IQ bawak JAKM ke office IQ. Bagi ofismate rasa. Ternyata ada sorang akak office IQ ni memang penggemar air berasaskan kunyit. Memang jadi kegemarannya minum air kunyit. Tambahan pula, akak office IQ ni tahu khasiat minum air kunyit ni macam mana. Memang makin seronok la akak tu nak try minum JAKM ni.

Lepas minum? Terus order! Nak 4 botol terus tau, nampak tak memang JAKM ni sedap untuk diminum. Rasa sekali tak puas. Mujur kena minum pagi dan malam sahaja. Kalau tak der had masa, mahunya sepanjang hari pun IQ boleh minum. hehe.
Demi akak office IQ yang tercinta, IQ tolong orderkan untuk dia. Bukan 4, bukan 5 yang IQ order. Tapi 10 botol! Sebab IQ plan nak bagi pada kakak IQ yang baru habis pantang tu minum jugak. Adik IQ pun nak try. So, IQ belikan untuk dorang sekali. Benda yang sedap dan bagus elok dikongsi bersama kan?

Kepada sesiapa yang teringin nak cuba air Jus Asam Kunyit Madu ni boleh lah hubungi nombor yang tertera dan juga layari laman media sosial di bawah:

Puan Azrina
+6019-3828369

Instagram: 

Facebook:

Post a Comment

17 Comments

  1. Banyak betul khasiatnya, akak pun nak cuba jugak dalam pantang nanti.

    ReplyDelete
  2. Amalkan meminumnya 2x sehari pagi dan malam. Pasti akan terasa kehebatan Jus Asam Kunyit Madu ni. Sesuai untuk lelaki dan wanita yang pentingkan penjagaan dalaman dan luaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah, tengah amalkan, boleh turunkan berat badan katanya. =)

      Delete
  3. ooo, baru tahu..klu dari kunyit mmg elok.. klu anak flu letak kunyit idup kat idung.. inshaAllah ank lega bolh tido gan lena

    ReplyDelete
  4. Memang bagus JAKM nie saya minum pun rasa segar je badan..Alhamdulillah

    ReplyDelete
  5. Macam best je jus asam kunyit ni. nanti nak cuba minum jugak la

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena try DP, baru tahu rasa macam mana, ada sesetengah tak tahan bau dan rasa, tapi bagi IQ ok sangat dah

      Delete
  6. Bestkan IQ...k.sal pun dah jatuh cinta dgn JAKM ni..segar badan pun ye jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah, segar badan minum JAKM ni, semalam tak minum lain macam badan jadinya

      Delete
  7. Sedappp ikut hati nak togok sebotol sehari

    ReplyDelete

Kata ibarat pedang yang tajamnya bisa membunuh lawan..
Kata-kata yang berhikmah menyedarkan kita...
- Bicara Kata, Inteam

(Nyanyi Ke Tu?)