Advertisement

Responsive Advertisement

IdEa dI MaNa-MaNa….

salam semua…

puas tak cuti sehari? heee….hari ni Johor cuti yerp, bukan cuti menang bola semalam yerp…haha! Bersyukur sangat-sangat dengan kejayaan pasukan skuad Malaysia dalam Sukan Sea…walaupun tak menjuarai tapi bagi acara yang ber’dramatik’ macam bola sepak, memang menarik perhatian ramai pihak…kan?

cakap pasal idea…korang nak menaip entry…korang korek, asah idea dekat mana? cuba habaq sket kat cheq…IQ pun nak tau gak idea korang dalam menulis entry….yela, kadang-kadang IQ tengok ada sesetengah blogger update blog sampai 5-10 entry satu hari…atau lebih? ke macam mana?

bagi IQ sendiri, idea di mana-mana…di mana sahaja kita berada, di situ la idea kita akan ada…dan atas kita nak menulis tentangnya atau tidak…IQ ada banyak idea nak dituliskan TAPI…disebabkan gadjet IQ tak secanggih blogger-blogger otai yang pakai android bagai, sebaliknya kena bawak, pikul benda segi empat tepat ni dan mencari sumber WI-FI yang ada di sekitar lagi la membantutkan entry di blog nih…

sesiapa yang ada broadband memang best, advance la senang cakap…tapi kalau ada android lagi cun…cari hotspot/wi-fi area terus boleh update…di mana-mana idea muncul terus update…kan?IQ tak dapat nak update blog selalu sebabnya kengkangan internet…dan geram jugak la kalau idea mencurah-curah ke ladang gandum tapi terpaksa di’ignore’kan….tragis plak rasanya….

idea yang datang tak patut disia-siakan…kalau ia datang,, ambik pen dan kertas…catatkan…tak pun taip dalam handphone dan simpan as draft…buat isi-isi penting? ke tulis tajuknya je? depend pada korang…pada IQ, tulis tajuk pun da cukup…sebab dari tajuk, kita ungkai segalanya….kan?

entry ni mungkin tak berguna pada sesiapa yang ada gadjet canggih-canggih…tak per, just tips for beginner blogger…mungkin….haha!

cukup setakat di sini~

sekian…

 

*** IQ sedar something ada yang tak kena….hurmmmm~

Post a Comment

0 Comments