Advertisement

Responsive Advertisement

yE! sAyA bErPuAs HaTi! SANCTUM mEmAnG keNa DeNgAn jIwA sAyA!

haha…tajuk entry tak ley blah kan? macam juri yang terhormat lak nak bagi kesimpulan camni…haha~ ok…IQ bangun lewat ari ni ekoran folo through diaorang yang turun dari kL sana…kebetulan Yus kahwen semalam, so..ramai alumni kelab yang datang…alang-alang datang, bukan selalu..so..wat gathering…petang main wall climbing…malam tengok wayang..midnight lak tuu..adess~
SANCTUM.

korang tau apa yang berkaitan dengan cerita ini? tak tahu? memang rugi laa! pengarah cerita ni telah mengarah cerita AVATAR dan TITANIC tau~ SANCTUM ni cerita yang mengisahkan penerokaan sebuah gua..bukan calang-calang gua~ PINTU SEGALA GUA di dunia ini…bukan rekaan..tapi kisah ekoran kesah benar…Esa'ala Cave memang wujud….

gua esa’ala terletak di papua new guinea

keseluruhan movie ni memang gempak…TOTALLY OUTDOOR bak kata cogan kata kelab IQ…meliputi diving dan climbing…kena dengan jiwa outdoor IQ..IQ memang minat dengan aktiviti lasak…dan semalam tengok movie ni pun dengan ahli dan alumni kelab seramai 17 orang semuanya…betapa minat yang mendalam..
kata hadi [senior kelab] jalan ceritanya slow..’anda tidor hadi, mana anda tau sampai ke akhirnya!’ adoyai~~ dia tidur, bley plak cakap slow…kitaorang yang tak tidur..memang fokus betul-betul dengan cara diving, climbing dia..devices yang diaorang gunakan..haha~ nak praktikkan nanti senang..

part abseiling~ victoria-watak dalan cerita ni amat-amat menjengkelkan…degil!

part diving~ frank dan judes, frank-the best father, judes-mati paling awal~
joshua~ pakwe IQ yang terbaru..haha!
ok..actually malas nak review..anda patot tengok! jika anda minat aktiviti outdoor seperti IQ! baru rasa jiwanya…memang truly I say…crite ni memang gempak habes! surviving dalam gua tanpa mental yang kuat memang kecundang! seperti life kita~ tapi dalam cerita nih, tanpa mental yang kuat…just say bye-bye to the world…tu je~ yang penting, kita kena kuat…kuat itu penting!
apa tunggu lagi tu? online cepat, tengok movie sanctum start pukul berapa di laman web berkenaan~ anda pasti puas…oh, jangan lupa, crite ini ada dalam 3-dimension tau! lagi besh kalau dapat tengok 3D..lebih puas hati! IQ tak dapat nak tengok 3D, jimat duet..haha! kebanyakan movie review dari blogger laen mengatakan movie ni besh….tak caya? klik di sini dan di sini…mereka mengatakan movie itu memang besh! memang masyuk!
ok..cukup IQ berceloteh..macam mak nenek..haihh~~ ok..stop IQ.. tapi korang pergi tengok tau..haha..nak kerah orang jugak tuh…gelak guling guling camni! lepas ni IQ nak tengok 127 hours lak…berkaitan dengan outdoor jugak! hehe…jiwa tetap jiwa…apa nak buat~
ok..till then~
see ya~
*** movie ini telah membuatkan IQ menangis! oh tidaaakk!!!

Post a Comment

6 Comments

  1. da tengok x 127hours?aku rase mmg kena ngan jiwa ko gak,lagi ngancam.haha

    ReplyDelete
  2. syaza~~ ajk tgk tau...besh2~~ grenti tak nyesal~

    epool~ aku nk tgk gak 127 tu...tpi kne kuat gak..aku dgr ngeri! huhu~

    ReplyDelete
  3. IQ:alah xdela ngeri sangat,time nak potong tangan tu je,alah,bese2 jelah,xpitam nye la ko tu!!haha

    ReplyDelete
  4. huhu...ngeri dowh bab potong2 nih...dlm sanctum pn ad bab2 camtu,..ngeri!

    ReplyDelete
  5. kite tgk skli la wak~~ ap la wak nih~

    ReplyDelete

Kata ibarat pedang yang tajamnya bisa membunuh lawan..
Kata-kata yang berhikmah menyedarkan kita...
- Bicara Kata, Inteam

(Nyanyi Ke Tu?)